TAK TERINGINKE?....TAMBAH PENDAPATAN ! KLIK DI SINI!!!


Monday 26 March 2012

Pelaburan Silver


Perak, emas dan logam berharga lain biasanya dilihat sebagai pelaburan bijak. Pelaburan logam berharga adalah sebahagian besarnya berlaku atas pengaruh inflasi, peperangan, pergolakan politik dan peristiwa lain yang cenderung untuk memberi kesan kepada nilai pelaburan yang lain. Ia adalah salah satu cara yang paling boleh dipercayai untuk melindungi harta anda daripada kesan kemelesetan dan kemurungan – dan logam berharga yang lazim didagangkan, perak adalah pilihan terbaik untuk kebanyakan pelabur dan secara umumnya dianggap sebagai pelaburan paling selamat.
Abu Bakar ibn Abi Maryam meriwayatkan beliau mendengar Rasulullah SAW bersabda:
“Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpan lah DINAR (EMAS) dan DIRHAM (PERAK) untuk digunakan.”

Dalam kesibukan kenaikan harga emas yang semakin memuncak naik, harga silver atau perak juga tidak ketinggalan naik. Kalau dulu kita hanya lihat emas sahaja yang menjadi minat pelabur. Tetapi sekarang pelaburan silver atau perak dikatakan menjadi alternatif kepada emas setelah kenaikan harga emas menjadi semakin mahal.

No comments:

Post a Comment