TAK TERINGINKE?....TAMBAH PENDAPATAN ! KLIK DI SINI!!!


Thursday 29 March 2012

Teknik Mudah Dalam Pelaburan Emas

Masih ramai yang mungkin ingin mengetahui cara  bagaimana pelaburan emas dilakukan, bagaimana emas dapat menguntungkan pelabur dan juga bagaimana untuk mengoptimumkan keuntungan melalui pelaburan emas.Pelaburan emas sebenar-benarnya bermaksud “menyimpan” emas untuk suatu tempoh masa yang sederhana dan panjang, hanya kadang-kadang , emas dapat memberikan keuntungan dalam jangka masa pendek, tetapi sebaik-baiknya simpanlah emas untuk jangka masa yang panjang dan mendapat pulangan yang berganda.Dari sejarah emas sendiri, mungkin kita harus faham, melabur bermaksud menyimpan, pelaburan emas tidak menjanjikan pulangan sekelip mata (kecuali skim2 penipuan), tetapi.pelaburan emas memboleh pelabur mendapat pulangan yang selamat, steady dan berterusan.
Terdapat banyak cara pelaburan emas ini digunakan tetapi yang paling mudah dan senang ialah, kita hanya membeli emas dan simpan seberapa lama yang kita mahu. Bayangkan sekiranya kenaikan harga emas dalam setahun ialah 30%.. berapa nilai emas kita pada masa itu???.. Kalau kita ada emas yang bernilai RM5000.00, setahun kita simpan, maka nilai emas masa tersebut ialah RM6500.00. Sekiranya kita jual emas tersebut kita untung RM1500.00.. Ini setahun, kalau kita simpan 2, 3, 4, 5 tahun berapa agaknya kita dah untung??.. huhuhu..Kebelakangan ini, ada yang.memilih untuk menggunakan sistem ar-rahnu. sistem ini boleh dilakukan dengan beberapa cara antaranya:
1. Andai kata dengan RM5000, pelabur dapat memiliki 36gram emas 999, tetapi jika tambah sedikit contohnya RM6200, pelabur dapat memiliki lebih kurang 100gram emas 999, jika harga emas naik RM10/gram, pelabur boleh untung hampir RM1000 (overlap) (modal RM6k untung RM1k), menarik bukan. Bagaimanapun, cara arrahnu tetap ada caj upah sebanyak 0.75%/month,tidaklah tinggi.
Bagaimanapun, cara ar-rahnu ini lebih selamat kerana keselamatan emas lebih terjamin, pelabur hanya membeli emas yang telah disahkan pihak arrahnu, pelabur membuat.keputusan sendiri tanpa pihak.ketiga, dan yang penting, kenaikan harga emas setiap tahun hampir ~40% mengatasi ASB, UT, TABUNG HAJI, asn dan sebagainya.

No comments:

Post a Comment